Hoe kan ik een todo aanmaken?

Naast het bijhouden van contactmomenten kan je nu ook kleine TODO’s aanmaken voor jezelf en voor je collega’s.

Bekijk het filmpje

Dus heb je iemand gesproken en wil je die over 2 weken nog even terug bellen voor een reminder? Of wil je dat een collega over een maand weer even contact opneemt met een relatie uit je bestand? Maak er een TODO voor aan in AdreZ!

Het principe

Je hebt contact met iemand gehad (per mail, telefoon etc.) dus dit verwerk je in een actie/contactmoment. En aan elk contactmoment kan je, indien nodig, een TODO hangen. Dit kan je doen door op het bel/alarm-icoontje te klikken. Als het icoontje groen is betekent dat er een TODO is ingesteld.

Als je op het bel/alarm-icoontje klikt kan je de TODO instellen, bekijken of wijzigen. De TODO kan je instellen op een bepaalde periode en toekennen aan jezelf of aan één van je collega’s.

TODO popup

Van TODO’s die op jouw naam staan krijg je twee weken van te voren een seintje in je AdreZ, zo weet je dat er binnenkort actie van je wordt verwacht ;-). De melding dat er TODO’s op jouw naam staan ziet er als volgt uit:

TODO melding

Daarna kom je in een overzicht en zie je alle TODO’s die op jouw naam staan in de komende periode. Uiteraard kan je ook nog TODO’s uit het verleden bekijken en TODO’s van je collega’s bekijken.

TODO overzicht

Als je een TODO hebt gedaan kan je je deze openen en als ‘Klaar’ markeren! Een TODO die afgehandeld is verdwijnt uit zicht, maar kan altijd nog worden bekeken door aan de linkerkant te filteren op ALLE TODO’s. Afgehandelde TODO’s zijn ook te herkennen aan de groene datum.

Het type TODO’s (bellen, follow-up etc.) en status van de TODO’s (klaar, uitgesteld, geannuleerd etc.) kan je zelf instellen en beheren in AdreZ via Extra > Opties. Maak dus alleen types en statussen aan die voor jou organisatie relevant zijn!

Gaf dit artikel antwoord op je vraag? Bedankt voor de feedback! Het is niet gelukt, probeer het later nog een keer