Hoe maak ik een nieuwe gebruiker aan?
In AdreZ kun je, afhankelijk van je abonnement, gebruikers aanmaken en beheren via Extra > Opties > Gebruikers.
Als je een nieuwe gebruiker wilt aanmaken klik je op de button: NIEUW. Vul vervolgens alle velden in (de rode velden zijn verplicht):
- Inlognaam
- Volledige naam
- Initialen
- Wachtwoord
- E-mailadres
Daaronder zie je nog een aantal vinkjes:
Actief: Staat standaard aan, maar als een gebruiker 6 maanden niet actief is wordt de gebruiker automatisch inactief. Als iemand bijvoorbeeld uit dienst gaat moet je de gebruiker zelf handmatig inactief maken.
Admin: De admin gebruiker mag alles, inclusief het bewerken van selecties etc.
Rolodisk: Met dit vinkje maar je van de gebruiker een rolodisk-gebruiker, dat betekent dat de gebruiker wel alle adressen mag zien en selecties mag maken maar niks mag wijzigen of wissen. Dus een gebruiker met alleen kijkrechten.
Let op: Na het OPSLAAN van de gebruiker moet je nog de juiste ROL toekennen. Dit is afhankelijk van hoe de rollen en rechten zijn ingesteld, dit kan per klant verschillend zijn. Met de rol GEBRUIKER heeft een gebruiker over het algemeen toegang tot de basis functionaliteiten van AdreZ.