Hoe kan ik functies instellen?
Functies van contactpersonen kunnen in AdreZ op twee manieren worden ingesteld:
1. Een vaste functie lijst
In AdreZ kan je een lijst aanmaken met vaste functies. Dit is vaak de beste optie als je een overzichtelijk aantal functies hanteert. Deze vaste functie lijst kan je beheren via Extra > Opties > Functies. Je ziet hier hoe vaak een functie is toegekend, en je kan nieuwe functies aanmaken of functies verwijderen.
2. Functie als vrije tekst invoer
Indien gewenst kunnen we de functie module ook omzetten naar vrije tekst (instellen die de helpdesk van EM-Cultuur kan doen). Dit is handig als je heel veel verschillende functies hebt die je niet in een vaste lijst kunt vastleggen. Als je een functie invoert dan zal AdreZ je suggesties geven op basis van functies die al in gebruik zijn, zodat je die kunt kiezen.
Als een functie nog niet bestaat moet je op het +-icoontje klikken. In de regel daaronder vul je dan de nieuwe functie in en klik je op de button: TOEVOEGEN.