Wat wordt er met Ticketmatic gesynchroniseerd?

MailingLijst (ML) heeft een e-mailconnector voor Ticketmatic 3 (TM3) die klantgegevens, mailing-voorkeuren tussen de twee toepassingen synchroon houdt.

Nieuwsbrief met interesseprofielen

Bij de kaartverkoop kan een TM3-contact een interesse profiel opgeven (genres/disciplines) die worden gekoppeld aan een nieuwsbrief-lijst in MailingLijst. Dus als een nieuwsbrief abonnee een mailing ontvangt en zijn interesseprofiel wijzigt wordt dit verwerkt in het TM3-klantprofiel. Andersom werkt dit ook; dus als een TM3-contact zijn profiel wijzigt wordt dit verwerkt in het MailingLijst-profiel.

E-mailmarketing (Direct-mails zoals servicemails, aanbiedingen etc)

In Ticketmatic kunnen selecties worden gemaakt van contacten op basis van hun kaart-koop-historie; zoals alle kaartkopers van een bepaald evenement. Een selectie kan met een druk op de knop als doelgroep naar MailingLijst worden gezet. Er wordt gefilterd op contacten die het vinkje E-mailmarketing hebben aanstaan. Dit vinkje wordt automatisch aangezet bij de eerste keer dat de klant wordt geregistreerd in Ticketmatic. Daarna kan het vinkje via TM3 of MailingLijst worden uit/aangezet.

Klantgegevens

Wijzigingen in voornaam, achternaam, tussenvoegsel, en e-mailadres worden tussen de twee toepassingen synchroon gehouden (TM3.contacten en ML.adressen). Uitzondering is het geslacht dat wel van TM3 > ML wordt bijgewerkt, maar niet van ML > TM3. 

Mailgedrag/status

Het open- en klikgedrag van de MailingLijst-adressen wordt zichtbaar gemaakt in Ticketmatic als "Sterren" (5 sterren opent alles en klikt veel, 1 ster opent nooit mailingen). Ook als een e-mailadres onjuist is (bounce), of inactief wordt gemaakt, of op de bloklijst wordt gezet in MailingLijst, wordt dit in Ticketmatic op de contact-kaart zichtbaar gemaakt (status). Het betreft hier een eenrichtingsverkeer van MailingLijst naar Ticketmatic

Mailingen en Communicaties

Verzonden e-mailcampagnes van MailingLijst worden in Ticketmatic zichtbaar op de contact-kaart als "communicaties".

Gaf dit artikel antwoord op je vraag? Bedankt voor de feedback! Het is niet gelukt, probeer het later nog een keer

Nog steeds hulp nodig? Neem contact op Neem contact op