Hoe werkt de koppeling tussen MailingLijst en Ticketmatic?

MailingLijst heeft een e-mailconnector voor Ticketmatic die klantgegevens, mailing-voorkeuren tussen de twee toepassingen synchroon houdt.

Nieuwsbrief met interesseprofielen

Bij het kopen van een kaartje via Ticketmatic kan een contact aangeven welke nieuwsbrieven (opt-ins) die wilt ontvangen. Deze voorkeuren worden gekoppeld aan een lijst in MailingLijst.

Als een nieuwsbrief abonnee een mailing ontvangt en zijn of haar interesseprofiel wijzigt wordt dit verwerkt in Ticketmatic. Andersom werkt dit ook; dus als een contact zijn of haar profiel wijzigt in Ticketmatic wordt dit automatisch verwerkt in MailingLijst.

Dit kan op twee manieren:

  1. Je maakt gebruik van de opt-in functionaliteit van Ticketmatic
  2. Je maakt een custom field in Ticketmatic die je toont in het bestelproces

Selecties maken voor Direct Mails

In Ticketmatic kunnen selecties worden gemaakt van contacten op basis van hun kaartkoop-historie zoals alle kaartkopers van een bepaalde voorstelling (ideaal voor een Direct Mail of een Service Mail). Een selectie kan met een druk op de knop als doelgroep naar MailingLijst worden gezet. Er wordt gefilterd op contacten die het vinkje 'E-mailmarketing' hebben aanstaan. Dit vinkje wordt automatisch aangezet bij de eerste keer dat de klant wordt geregistreerd in Ticketmatic.

Klantgegevens

Wijzigingen in voornaam, achternaam, tussenvoegsel en e-mailadres worden tussen de twee toepassingen synchroon gehouden.

Gaf dit artikel antwoord op je vraag? Bedankt voor de feedback! Het is niet gelukt, probeer het later nog een keer