Ik kan niet inloggen?

NB als je een aantal keren zonder succes probeert in te loggen zal AdreZ je tijdelijk (15 min) blokkeren.

Het niet kunnen inloggen in AdreZ kan meerdere oorzaken hebben:

  • Het wachtwoord/de inlognaam zijn niet correct;
  • Je wordt geblokkeerd vanwege IP-beveiliging;
  • De gebruiker is gedeactiveerd;
  • Het account is niet (meer) actief.

AdreZ heeft een sterke inlogbeveiliging, die door de AdreZ-beheerder (applicatiebeheerder/admin) kan worden ingeregeld. 

Als je bij het inloggen een foutmelding krijgt wordt vanuit beveiligingsredenen een algemene melding gegeven:

Wachtwoord/inlognaam

  • Wachtwoord onjuist?
    Klik op de "wachtwoord resetten knop". Met je e-mailadres kan je een nieuw wachtwoord instellen.
  • Wachtwoorden moeten sterk zijn en periodiek gewijzigd worden.
  • 2FA (2-factor authentication) kan door de beheerder worden ingesteld.

IP-blokkade

  • Het AdreZ-account waarop kan worden ingelogd, kan beperkt zijn tot het kantoornetwerk, en/of een beperkt aantal thuiswerkplekken. Werk je dus op een andere plek, bijvoorbeeld thuis in plaats van op kantoor? Neem contact op met de AdreZ-beheerder binnen jouw organisatie over de restrictie op ip-nummer.

Gebruiker/account gedeactiveerd

  • Als een gebruiker langere tijd niet meer inlogt in AdreZ wordt de gebruiker automatisch gedeactiveerd.
    De admin kan een gebruiker opnieuw actief maken door in te loggen, gebruiker opzoeken via extra > opties > gebruikers. Door middel van een vinkje kan je de gebruiker weer actief maken.
  • Indien een geheel account gedeactiveerd is, kan dit mogelijk administratieve redenen hebben. Bijvoorbeeld het niet-betalen van het abonnement. Neem daarvoor contact op met de administratie van EM-Cultuur.
Gaf dit artikel antwoord op je vraag? Bedankt voor de feedback! Het is niet gelukt, probeer het later nog een keer