Waarom komt mijn nieuwsbrief in de spam?

MailingLijst staat al jarenlang bekend op haar goede verzend-reputatie. Toch kan het sporadisch voorkomen dat je nieuwsbrief bij de ontvanger in de spambox of ongewenste mail binnenkomt i.p.v. netjes in de inbox. Er bestaan heel veel verschillende soorten spam-filters. Ze hebben allemaal als doel om spam uit je inbox te houden. Helaas wordt door deze filters af en toe ook legitieme mail als spam aangemerkt.

Dit kan veel verschillende oorzaken hebben, neem daarom altijd even contact op met de helpdesk van EM-Cultuur via support@em-cultuur.nl. Geef door om welke mailing het gaat en in welke e-mailclient (Outlook, G-mail etc.) dit voorkomt. Wij doen dan een eerste analyse voor je.

Check EM-Cultuur
- Reputatie van de afzender, is dit in orde?
- Is de technische opbouw (HTML) van de nieuwsbrief goed? 

Check MailingLijst klant/gebruiker
- Mail je goede relaties?
- Maak je gebruik van een goede onderwerpregel (dus bijvoorbeeld niet alles in hoofdletters, of spam-gevoelige woorden)?
- Is de inhoud van de nieuwsbrief netjes? Juist verhouding afbeelding/tekst en gebruik geen spam-gevoelige woorden.
- Gebruik je een geverifieerd afzender e-mailadres?

Als dit allemaal in orde is kan je er echt vanuit gaan dat je nieuwsbrief bij iedereen netjes in de inbox terecht komt. Echter kan het altijd zo zijn dat de nieuwsbrief in uitzonderlijke gevallen toch bij iemand in de spambox binnen komt omdat die zijn of haar instellingen enorm streng heeft ingesteld.

Gaf dit artikel antwoord op je vraag? Bedankt voor de feedback! Het is niet gelukt, probeer het later nog een keer