Wat doet het contentblok Call to action?
Je kan kiezen uit de soorten contentblokken die bij implementatie zijn afgesproken. Voor gebruikers van het Basissjabloon, zijn er diverse standaard soorten contentblokken beschikbaar. Hierbij toelichting op contentblok Call to action.
Algemeen:
- Call to action is een (gekleurde) balk in de mailing waarin je met een korte tekst aandacht kan vragen.
- De mogelijkheden van deze stijl zijn erg beperkt: geen inhoud, buttons of afbeelding.
- De tekst wordt automatisch gecentreerd.
Afmetingen:
- Standaard breedte blok: 700px
- Standaard breedte afbeelding: nvt
Mogelijkheden:
Mogelijk | Verplicht | |
Titel | ja | ja |
Subtitel | nee | - |
Datum | nee | - |
Inhoud | nee | - |
Afbeelding | nee | - |
Button #1 | nee | - |
Button #2 | nee | - |
Kleuren | ja | nee |
Fotocredits | nee | - |
Omlijning | ja ¹ | nee |
Andere datum | nee | - |
¹ optie omlijning kan alleen als het een basissjabloon met borders is.
Variaties:
Call to action kent geen variaties als gecentreerd en uitgelicht zoals andere stijlen dat wel hebben:
- De teksten van Call to action worden automatisch gecentreerd.
- De kleur van de tekst en achtergrond kunnen aangepast worden in de editor.
Best practice van MailingLijst-klanten
In deze voorbeelden is duidelijk te zien dat met een korte tekst opvallend aandacht gevraagd wordt. Bijvoorbeeld om te verwijzen naar een Engelstalige mailing of om een aanbieding te doen.
Heb je een Basissjabloon, en wil je deze stijl (of een variatie er op) toegevoegd hebben? Neem dan contact op met helpdesk@em-cultuur.nl.
Uiteraard wordt de opmaak door de klant bepaald. In de hier getoonde voorbeelden wordt alles weergegeven in een basis-opmaak. Weten hoe klanten hun nieuwsbrieven vormgeven en hoe dit stijlblok in de praktijk gebruikt wordt? Check dan onze Pinterestpagina.