Hoe worden afmeldingen verwerkt als ik een AdreZ doelgroep kies?

Bij het versturen van een mailing via MailingLijst kan je verschillende doelgroepen kiezen. De meest gekozen is gewoon een lijst of meerdere lijsten. Dan ziet de ontvanger bij het afmelden de juiste waarop hij/zij staat aangemeld en kan de ontvanger zich afmelden van de lijsten. Afmeldingen zullen direct in MailingLijst worden verwerkt.

Maar hoe zit het als je een mailing gaat versturen naar een opgeslagen selectie uit AdreZ. Iemand die zich gaat afmelden zal een iets anders afmeldscherm zien, namelijk:

Ps. met de button 'Niet meer' kan iemand zichzelf op de blocklist van MailingLijst zetten en kan het contact met MailingLijst in ieder geval nooit meer worden gemaild. Tenzij je het contact actief van deze blocklist verwijderd.

Het contact blijft natuurlijk gewoon in AdreZ bestaan, maar de volgende keer dat dezelfde AdreZ selectievraag als doelgroep wordt gekozen voor een mailing zal het aantal minder zijn omdat afmelders automatisch worden uitgesloten.

Maak je een nieuwe AdreZ selectievraag waar het contact weer in zit en gebruik je deze als doelgroep in MailingLijst? Dan zal het contact gewoon weer worden gemaild. Het is dus belangrijk om met heldere en vaste selectievragen te werken.

Gaf dit artikel antwoord op je vraag? Bedankt voor de feedback! Het is niet gelukt, probeer het later nog een keer

Nog steeds hulp nodig? Neem contact op Neem contact op