Kan ik een selectie exporteren naar Excel?

Heb je een selectie gemaakt die je wilt exporteren naar Excel? Dat kan in AdreZ heel eenvoudig!

Als je de selectie hebt gemaakt ga je naar Uitvoer > Exporteren. Kies de gewenste exportstructuur en klik op START, je ziet eerst een voorbeeld. Klik daarna op OPSLAAN, er wordt nu een Excel bestand voor je gemaakt. Met de exportstructuur bepaal je welke kolommen je allemaal in je Excel bestand krijgt. Via Extra > Opties > Exportstructuren kan je deze structuren zelf aanmaken.

Voordat je gaat exporteren heb je een aantal opties:

Contactpersoon:

– Primair contactpersoon, bij organisaties wordt het primaire contactpersoon meegenomen.– Geen contactpersoon, bij organisaties wordt geen enkel persoon meegenomen. Alleen contacten die u eerder al had geselecteerd (dus in de selectie zitten) zullen worden meegenomen.

AdresLocatie:

– Standaard wordt de primaire locatie gekozen, maar u kunt dit hier globaal aanpassen voor deze export.

Aanhef:

– Standaard wordt de ingestelde aanhef bij het adres gekozen, maar u kunt dit hier globaal aanpassen voor deze export.

Sortering:

– Bepaal de sortering van het export bestand, standaard staat de sortering op ‘Postcode’.

Let op: Het kan zijn dat het aantal adressen in de selectie niet overeenkomt met het aantal adressen in de export. Dit komt omdat de export door AdreZ automatisch wordt ontdubbeld. U heeft bijvoorbeeld de organisatie EM-Cultuur met primair contact in de selectie zitten terwijl het primaire adres zelf ook al in de selectie ziet. Bij de export wordt dit ontdubbeld en hou je één contact over. Deze optie kan je ook UITVINKEN.

Gaf dit artikel antwoord op je vraag? Bedankt voor de feedback! Het is niet gelukt, probeer het later nog een keer